Nedjelja, 10. prosinca – Druga Nedjelja došašća
Sv. Misa u crkvi Velike Gospe u 8:00 te u 10:30 sati.
Večernja sv. Misa u crkvi sv. Roka u 17:00 sati
Ponedjeljak, 11. prosinca
Sv. Misa zornica u crkvi Velike Gospe u 6:00 sati (zajedničke nakane)
Utorak, 12. prosinca
Sv. Misa zornica u crkvi sv. Roka u 6:00 sati
Srijeda, 13. prosinca – sv. Lucija
Sv. Misa zornica u crkvi Velike Gospe u 6:00 sati

Četvrtak, 14. prosinca – sv. Ivan od Križa
Sv. Misa zornica u crkvi sv. Roka u 6:00 sati
Petak, 15. prosinca
Sv. Misa zornica u crkvi Velike Gospe u 6:00 sati
Subota, 16. prosinca
Sv. Misa zornica u crkvi sv. Roka u 6:00 sati
Nedjelja, 17. prosinca – Treća Nedjelja došašća
Sv. Misa u crkvi Velike Gospe u 8:00 te u 10:30 sati
Večernja sv. Misa u crkvi sv. Roka u 17:00 sati
Božićna osmina počinje u pola noći ispred crkve sv. Roka. Pjevaju
se Božićne pjesme i loncija sa kampanela sv. Roka

RASPORED BOŽIĆNOG BLAGOSLOVA OBITELJI

( od 11. – 16. prosinca 2023. )

Ponedjeljak ( 11. 12. od 8:30 – 14:30 ) – od Nove crkve prema križu s
lijeve strane prema magistrali, Škrbotina put do Markovića
( blagoslivlja don Mladen Protić )
Od križa prema Magistrali s desne strane do mesnice Šimunić
( blagoslivlja Župnik – od 8:00 – 16:30 sati)

Utorak ( 12. 12. od 8:30 – 14:30 ) – od doma sv. Ane do dućana Pivac
( blagoslivlja don Mladen Protić )
Od Sorića do Krivaje ( blagoslivlja Župnik – od (8:30 – 16:30 sati)

Srijeda ( 13. 12. od 8:30 – 14:30 ) – od Pavle Kera do Vuksana i iznad
magistrale ( blagoslivlja don Mladen Protić)
Lipauska do Ante Tote ( 8:30 – 16:30 sati – blagoslivlja Župnik )

Četvrtak ( 14. 12. od 8:30 – 16:30 ) – od Matura do Valtera Kera

Petak ( 15. 12. od 8:30 – 16:30 ) – oko Crljenice, Bugarije do Eugena
Sikirića

Subota ( 16. 12. od 8:30 – 16:30 ) – od Ante Kera prema Kobiljku,
Seline i Starine do Taraša

DRUGA NEDJELJA DOŠAŠĆA

Danas ćemo se umjesto na Evanđelje osvrnuti na starozavjetno čitanje, na čudesno
utješne riječi proroka Izaije. Za vrijeme cijeloga Došašća čitaju se riječi ovoga
proroka. I adventska pjesma posiže za njegovim riječima “nebesa, odozgor rosite i
oblaci pravednog daždite”. Tim riječima zazivao je narod Boga obećanja u tjeskobnim
noćima. Ta prva strofa podsjeća nas na to, da je “narod Staroga saveza”, židovski
narod, primio obećanje da će vidjeti Spasitelja, Otkupitelja. Došašće je vrijeme
očekivanja, nade u tamnom vremenu. O tom očekivanju govore stari proroci. Zato oni
imaju posebno mjesto u Došašću. Kakva šteta da mi vrlo malo poznajemo Stari zavjet.
Ukorijenjene su još mnoge predrasude: Stari zavjet je pun gnjeva i osvete, Bog Staroga
saveza je strogi Bog sa zakonima, upravo osvetljivi Bog, dok nam je Isus navijestio
dragoga i milosrdnoga Oca. Samo onaj koji ne poznaje Bibliju može tako suditi.
Naravno slažemo se, da je u Starom zavjetu proliveno mnogo krvi, da se puno toga
okrutnoga dogodilo. Razlog za to nije osvetljivi Bog, nego suhoparni opis povijesti.
Ima li stoljeća s više prolivene krvi kao što je to dvadeseto stoljeće? U usporedbi s
njim svi ratovi Staroga zavjeta su bezazleni. Ne, Stari zavjet je strastvena povijest
ljubavi. To je povijest Boga koji vrlo ljubi svoj narod, da ne može gledati i podnijeti,
kako narod srlja u propast. Ako Bog kažnjava, to je zbog toga da izliječi, ako je srdit,
to je radi naše gluposti koja nas i druge vodi u nesreću. U cijeloj Bibliji Staroga i
Novoga zavjeta Bog je na strani života. On brani čovjeka, svoje stvorenje, i ako mora i
sa strogom rukom kao dragi otac. Prije svega on je Bog koji obećaje i daruje život i
spasenje. Tako nas susreće On u čudesnim riječima današnjega čitanja. Židovski narod
tada je bio na najdubljoj točki svoje duge patnje u svojoj bogatoj povijesti: u
babilonskom sužanjstvu. Narod je bio prognan, domovina opljačkana, mnogi ubijeni,
hram razrušen, Jeruzalem opustošen. Tada Bog govori riječi utjehe. Kako su često te
riječi hrabrile ljude u sličnim situacijama, davale im nadu u “tjeskobnim noćima”! Taj
glas koji zove u pustinji, u pustinjama naših dana nije manji nego tada, naviješta da će
se konačno krivudavo izravnati i hrapavo izgladiti. Ne će više posljednju riječ imati
izrabljivači, nego će sam Bog biti dobri pastir svoga naroda. Jesu li to samo lijepe
riječi? Snovi, priviđenja? Jeftina utjeha bez realne vrijednosti? Mi poznajemo to
predbacivanje! Zašto te riječi ipak dotiču srce? Je li se rado obmanjujemo s njima? Ne,
jer te su riječi stvarno postale istinite. Bog tješi svoj narod. Bog šalje Spasitelja. Isus je
ta utjeha. Onaj tko se za Božić pravo raduje, zna zašto se raduje.